Pozycjonowanie i metodę linkowania bardzo się zmienił w ostatnich latach. Jeszcze niedawno stawiano głównie na ilość linków, które umieszczane zostały na każdym kroku, dosłownie na bardzo spamowych portalach. Dzisiaj takie działania mogą w wielu przypadkach skończyć się działaniami ręcznymi czy filtrem. Właśnie bardziej liczy się jakość niż ilość – lepsza jest mniejsza ilość linków, ale z lokalizacji wolnych od spamu, najlepiej prywatnych presell pages, prywatnych katalogów.
Na pytanie jakie działania są w tej chwili najlepsze można odpowiedzieć, że wszystkie – wpisy do presell pages, katalogowanie stron, strony zapleczowe, linki Trust Rank, piramidy linków itp. Przede wszystkim nasz profil linków powinien być jak najlepiej naturalny i dlatego nasze linki powinny być zróżnicowane. Profil linków zbudowany na przykład tylko na samych linkach Trust Rank, czy na samych katalogach zdecydowanie nie będzie wyglądał naturalnie zatem nie można inwestować wszystkiego w jedne działania. Firma SEO która ma praktykę w pozycjonowaniu stron Klientów doskonale o tym wie, jednak częstokroć musi się zmagać ponadto z „naprawianiem” szkód wyrządzonych przez chłopcy i dziewczęta które linkowanie przeprowadzały nieumiejętnie. W jaki sposób linkować własną stronę? Na początku polecam rozpocząć od solidnej bazy – najmocniejsze lokalizacje (linki z wysokim PR np. z profili Web 2.0, prywatne precle, prywatne katalogi). Linki powinny rosnąć stopniowo w miarę wolnym tempie. Należy także założyć profile w sieciach społecznościowych – Facebook, Google+, Twitter. Na początku powinniśmy przede wszystkim stosować brandowych słów priorytetowych, a gdy już będziemy mieć umocniony profil linków to możemy wtedy zacząć używać inne anchory oraz zdobywać większe ilości linków z innych baz.
Źródło informacji: http://cookies.info.pl.