Współcześnie Internet jest coraz istotniejszym elementem mojej kultury, a w związku z tym odgrywa również bardzo ważną rolę w marketingu. Reklama nadaje cielesny kształt pragnieniom, zapowiada ichniejszym możliwe spełnienie (dzięki posiadaniu jakiegoś produktu). Reklama stała się współcześnie narzędziem perswazji i manipulacji społecznej o podobnej sile oddziaływania do politycznej perswazji.
Jej niebezpieczeństwo opiera się głównie na obietnicy lepszego życia i świata, łatwości dostępu do różnorodnych dóbr , a dodatkowo powszechności. Reklama stała się nieodłącznym elementem mediów, natomiast jej skuteczność zależy przede wszystkim od tego, ilu użytkowników ją zobaczy i zapamięta (strony internetowe). W chwili obecnej dlatego w dobie Internetu wyjątkowo dużą rolę odgrywają fachowo przygotowane strony internetowe , a ponadto interesujące, przyciągające uwagę odbiorców strony www. E-marketing jest aktualnie jedną z najbardziej rozpowszechnionych metod reklamy, ponieważ nasza aktywność w sporej mierze przeniosła się do przestrzeni wirtualnej, a w związku z tym reklama także musiała dopasować własne sposoby oddziaływania (konwersja). Reklama niejako otacza odbiorcę przy pomocy obrazu, dźwięku i literalnego sensu przekazu. Język reklamy jest zatem zespołem zintegrowanych działań językowych i pozawerbalnych. Reklama, choć ma sprawiać złudzenie spontanicznej, jest poprzednio przygotowywana, a więc również witryny internetowe muszą być efektem dokładnych, zaplanowanych działań, dzięki którym producent dotrze do odbiorcy i nawiąże z nim kontakt.
Więcej: e-marketing.