Copywriter to zajęcie, które choć w Polsce jest już znane od wielu lat to tak doprawdy cały czas stawia własne pierwsze kroki w świecie reklamy na co dowodem jest chociażby brak polskiego odpowiednika zawodu. Za oceanem już od dawna ceni się kreatywność tych ludzi a w Polsce na samo stwierdzenie copywriting wielu ludzi nie kryje zdziwienia. Nie wiele osób zdaje sobie również sprawę z tego, że to w chwili obecnej człowiek zajmujący się tym fachem produkuje dla osobistych nabywców unikatowe hasła reklamowe, slogany, scenariusze czy inne teksty na potrzeby promocji. Tym obecnie zajmuje się copywriter, tworzy teksty na potrzeby promocji. Dziś prawie każdy tekst na stronę internetową musi być wizytówką firmy. Nie posiada w tym nic w tym zaskakującego zważywszy na fakt, że to teraz od pierwszych słów zamieszczonych na takiej firmowej stronie zależy czy klient zainteresuje się usługami tudzież towarami danego przedsiębiorstwa (sprawdź więcej – opisy produktów). Copywriterów można w bardzo wielu przypadkach znaleźć w agencjach reklamowych, niemniej jednak przeważnie można spotkać się też ze stwierdzeniem copywriter freelancer, który pracuje na własną rękę, zwykle zdalnie i sam zapewnia sobie ciągłość zleceń (zobacz – copywriting ceny). Rynek copywriterów jest dziś dość nasycony a w głównej mierze również bardzo trudny, gdyż ukazują się studenci i młodzi uczniowie, którzy zaniżają stawki przez co opisy produktów nie są dziś tak dobrze płatne jak jeszcze wiele lat temu. To godzi w kreatywność prawdziwego specjalisty, który stara się zapewniać swoim kontrahentom jak najlepsze uwarunkowania współpracy wkładając w pracę duże zaangażowanie.
Zobacz: copywriting.