Część firm ma aspiracje do tego, aby działać dalej, a nie tylko lokalnie. Na pewno są firmy lokalne, które nastawione są na konkretny rejon działania i oprócz niego nie wychodzą, bo nie ma to sensu, ale są też takie, które wolą działać globalnie. Przykładem globalnie działających firm jest np. Microsoft, Nike, Sony i tym podobne. Znaczy to, że w tych firmach poczyniona została internacjonalizacja przedsiębiorstw. Niekiedy firmy sprzedają produkty i usługi, które są de fakto świetne w własnej klasie i którymi mogłoby się zainteresować dużo osób. Dzięki temu mogą tworzyć własną markę i uzyskiwać inne rynki, a także zarabiać więcej. Firma z ambicjami, która woli się przez nieustannie rozwijać i zarabiać więcej, powinna posiadać zatem świadomość tego, że będzie należało pokusić się o to, by uderzyć ze swoją ofertą dalej.
Z zasady wygląda to prosto, niemniej jednak prawie każdy właściciel firmy, który preferuje się czegoś takiego podjąć, musi mieć świadomość tego, że Internacjonalizacja MŚP jest zadaniem kosztownym. by zrobić sobie odpowiednią reklamę, by przekonać ludzi, że nasze produkty są tak dobre, że warto je sprzedawać na pełnym kontynencie lub globalnie, należy włożyć kilka czasu i zaangażowania. Mimo wszystko opłaca się to, bo realnie dzięki temu można osiągnąć wielkie cele, które na swoich rynkach byłyby nie do osiągnięcia. Wprowadzając firmę na inne rynki, można oczekiwać dużego zwrotu z tej inwestycji, niemniej jednak wyłącznie pod warunkiem, że proponowane towary albo usługi będą takiej jakości, że inni ludzie z innych krajów będą skłonni je kupić. Internacjonalizacja MŚP daje ogromne sposobności, powinno się wyłącznie wiedzieć, jak ją z sensem przeprowadzić i co zrobić, żeby uzyskane efekty zostały jak najlepsze.