Wymyślanie sloganów do promocji jest jednym z trudniejszych zajęć. W pewnych przypadkach osoby z działu kreatywnego siedzą i rozważają wiele dni na ten temat. Musi być to coś wyjątkowego, dlatego to zadanie powierzane jest osobą, które jednakże odróżniają się bardzo dużą pomysłowością, talentem, mają również dużą edukację. W zależności jaka jest grupa docelowa, takie wymyśla się slogany. Muszą być jedyne w swoim rodzaju i niepowtarzalne. Nie mogą być podkradzione konkurencji, czy bardzo do niej podobne. To już byłoby naruszenia praw autorskich.
Powinno się wymyślić coś realnie dobrego i unikatowego. W pierwszej kolejności jest produkt i do niego się coś wybiera. W współzależności od tego jak smakuje czy w jaki sposób pachnie, w jaki sposób wygląda takie slogany się wybiera. Powinno się się z nim starannie zaznajomić. Sam slogan nic nie daje, o ile reklama będzie nieodpowiednia. Nad przygotowaniem całości czuwa cała zgrana ekipa. Oni znają się na reklamie. Slogany reklamowe ulokowane są bardzo często na każdej reklamie, niezależnie od typu. Jest to połączone z grafika lub zdjęciami. Najważniejsze aby zostały proste i by inni ludzie mieli okazję je zapamiętać , a ponadto ażeby wszystko miało charakter pozytywny. W pewnych przypadkach można spotkać slogany obrażające innych. Niestety ten kierunek działania jest najgorszy z możliwych i nie trzeba go przenigdy stosować. Nie da i tak żadnego rezultatu i może przynieść bardzo kilka złego. Poprawnie by reklama była uniwersalna, kierowana do wszystkich i nie była odpowiedzią na inne produkty. Praca w grupie kreatywnym i ogólnie przy reklamie jest bajecznie trudna. Implementację się do wymagań jest de facto celem nieprostym. Bardzo trudno jest zrobić coś takiego, co spodoba się każdemu i właściwie każdy będzie mógł z tego korzystać. W każdym odbiorcy niezależnie od pochodzenia, sytuacji społecznej, wykonywanego zawodu musi wywołać pozytywne zmiany i skłonić do zakupu danego produktu.
Źródło informacji: http://typnaanwil.com.pl.