Czemu służą badania jakości obsługi?

Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z priorytetowo niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy również w restauracji. Trudno w takiej okoliczności wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I w jaki sposób pokazują badania, zła obsługa jest priorytetową przyczyną utraty klienta. Prawie że 70% ankietowanych ludzi wskazało w chwili obecnej na ten powód. Dlatego także coraz więcej firm, także na Śląsku,  korzysta z możliwości dokładnego sprawdzenia norm i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient albo mystery shopper slask dla firm na tym terenie.

Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców lub konsultantów. Uprzednio przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, aby dokonać zakupu, złożyć reklamację albo również poprosić o zaprezentowanie jakiejś oferty. Przykładowo, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Ze stuprocentową pewnością nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego zadaniem jest głównie wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty powiązane z daną wizytą. Chodzi tu przede wszystkim o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy także indywidualne oceny. Dlatego także badanie odznacza się obiektywizmem.

Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą zatem wzrostowi poziomu obsługi, aby prawie każdy klient opuszczał określony sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.

Sprawdź więcej: mystery shopper slask.