W dobie internetu, w dobie prowadzenia weń biznesu, reklama jest rzeczą bajecznie ważną. Każdy prowadzący przedsiębiorstwo niewątpliwie wie, jak ważna jest reklama, a raczej jej skuteczność.
Myśląc o reklamach, za każdym razem mam przed oczami widok z któregoś filmu, przedstawiającego Times Square i milionem reklam na tej ulicy – paskudztwo. Ludzie coraz częstokroć zwracają uwagę na zaśmiecenie przestrzeni publicznej reklamami, billboardami i innymi podobnymi. Myśląc o reklamie w sieci, ten wcześniejszy Times Square w moim umyśle ulega zmniejszeniu i zmodyfikowaniu w witrynę internetową, pełną bannerów, pop-upów, reklam we flash, z automatycznym odtwarzaniem i innymi, zbędnymi wodotryskami. Widząc tyle reklam każdy użytkownik globalnej sieci Internet przestaje zwracać na to uwagę, a wszelkie próby wywołania reakcji skutkują instalacją stosownego oprogramowania, które zablokuje reklamy i ułatwi życie użytkownikowi. Skuteczność tego typu reklam? 0, może 1, może 5 procent, raczej nie więcej.
Dlatego też prawie każdy, kto woli budować swoją pozycję w internecie, ściągać nowych kontrahentów, zainteresować swoją ofertą, nie powinien być nachalny. Wyszukuję w wyszukiwarkę producenta drzwi? Wyskakuje kilkaset linków, natomiast na samej górze znajdziemy linki sponsorowane, które też klikam, bo odnoszą się do moich poszukiwań.
Zaprezentowany powyżej scenariusz obrazuje działanie Google Adwords – narzędzie nienachalne, przyjemne i intuicyjne w użytkowaniu, skuteczniejsze od reklam wyświetlanych na stronach. Adwords pozwoli każdej firmie rozwinąć się, zdobyć nowych klientów, a także wyrobić opinię o „firmie, która nie wwala spersonalizowanych reklam wszędzie gdzie się da”.
Sprawdź: linki sponsorowane gdańsk.