Część firm ma aspiracje do tego, aby działać dalej, a nie tylko lokalnie. Oczywiście są firmy lokalne, które nastawione są na konkretny rejon działania i poza niego nie wychodzą, bo nie ma to sensu, niemniej jednak są też takie, które wolą działać globalnie. Przykładem globalnie działających firm jest np. Microsoft, Nike, Sony i tym podobne. Znaczy to, że w tych firmach poczyniona została internacjonalizacja przedsiębiorstw. Niekiedy firmy sprzedają produkty i usługi, które są de fakto świetne w osobistej klasie i którymi mogłoby się zainteresować dużo osób. Dzięki temu mogą tworzyć swoją markę i uzyskiwać inne rynki, a także zarabiać więcej. Firma z ambicjami, która pragnie się przez nieustannie rozwijać i zarabiać więcej, powinna posiadać zatem świadomość tego, że będzie należało pokusić się o to, ażeby uderzyć ze swoją ofertą dalej.
Z zasady wygląda to prosto, niemniej jednak prawie każdy właściciel firmy, który woli się czegoś takiego podjąć, musi mieć świadomość tego, że Internacjonalizacja MŚP jest zadaniem kosztownym. ażeby zrobić sobie odpowiednią reklamę, by przekonać ludzi, że nasze produkty są tak dobre, że warto je sprzedawać na pełnym kontynencie lub globalnie, należy włożyć kilka czasu i zaangażowania. Mimo wszystko opłaca się to, bo realnie dzięki temu można osiągnąć wielkie cele, które na swoich rynkach byłyby nie do osiągnięcia. Wprowadzając firmę na inne rynki, można oczekiwać dużego zwrotu z tej inwestycji, niemniej jednak wyłącznie pod warunkiem, że proponowane towary albo usługi będą takiej jakości, że ludzie z innych krajów będą skłonni je kupić. Internacjonalizacja MŚP daje ogromne sposobów, powinno się wyłącznie wiedzieć, jak ją z sensem przeprowadzić i co zrobić, żeby uzyskane efekty były jak najlepsze.